ابزار رایگان وبلاگ

سایت آموزش رایگان زبان انگلیسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

سایت آموزش رایگان زبان انگلیسی
تقدیم به کلیه زبان آموزان گرامی


 اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش

در انگلیسی برای بیان مقدار و یا تعداد مشخص از هرچیزی از یک قاعده و قانون خاصی استفاده می کنند . این قوانین در موضوعی با عنوان اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش بیان می شود . در این درس با اینگونه جملات و کلمات پرسشی مرتبط با آن آشنا می شوید . ادامه مطلب را ببینید 



ادامه مطلب...

برچسب:,


معرفی چند اصطلاح

در این درس قصد دارم چند تا از اصطلاحاتی که در بین انگلیسی زبانان مرسوم است را بیان کنم تا هنگامیکه در تمرین  
 مکالمه با آنها برخورد کردید نکات و معانی آنها را بدانید و به مشکل برنخورید .
توجه داشته باشید که اصطلاحات دارای معنی متفاوتی نسبت به ترجمه لغوی کلمات تشکیل دهنده خود دارند . بنابراین با دانستن لغات آن به هیچ وجه نمی توان معنی قطعی آنرا دریافت .
در این درس برخی از اصطلاحاتی که بیشتر در مکالمه انگلیسی رواج دارد همراه با با ترجمه آنها آورده شده است . جهت توضیحات بیشتر ادامه مطلب را ببینید .



ادامه مطلب...


آشنایی با افعال مُدال

نوعی دیگر از افعال در انگلیسی وجود دارند که  در ساختن یک جمله بتنهایی بکار نمی روند و معنی شان با فعل بعداز خودشان تکمیل می شود . این افعال در بعضی جا به افعال ناقص هم مشهورند . به این علت که فقط یا یکی و یا دو نوع از سه زمان گذشته و حال و آینده در آنها وجود دارد و حتی فعلی که گذشته است معنی زمان حال و آینده هم می دهد و و لزوماً در زمان گذشته فقط بکار نمی رود .در این درس با انواع اینگونه فعلها آشنا می شوید و نحوه کاربرد آنها را در جمله فرا می گیرید . برای توضیحات بیشتر ادامه مطلب را ببنید .



ادامه مطلب...

برچسب:,


آشنایی با جملات امری و اجازه گرفتن

جملات امری به جملاتی گفته می شود که بعنوان دستور یا فرمان از طرف گوینده می باشد که مخاطب خود را مجبور به
انجام ان دستور و یا فرمان می کند . در این درس بانحوه ساختن اینگونه جملات در انگلیسی اشنا می شوید و همچنین یاد می گیرید که چگونه می توان یک جمله امری را می توان بصورت مؤدبانه و محترمانه نیز بیان کرد . برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید .



ادامه مطلب...

برچسب:,


 
آشنایی با زمان آینده و be going to  

در این درس ساختار یک جمله در زمان آینده مورد بررسی قرار می گیرد و علاوه بر آن نحوه سؤال و جواب و منفی کردن
زمان آینده بیان خواهد شد .  در ادامه آن عبارت فعلی معادل آینده یعنی be going to  را مورد بررسی قرار می دهیم و
به تمام نکات مرتبط با آنها را در این درس می پردازیم . ادامه مطلب را ببینید .

 

 



ادامه مطلب...

آشنایی با ضمایر مفعولی

در این درس با کلماتی موسوم به ضمایر مفعولی آشنا می شوید . شاید از اصطلاح گرامری ان چیزی دستگیرتان نشود . ولی کلماتی هستند که به جای مفعول جمله قرار می گیرند . در این درس ابتدا به مقوله مفعول می پردازیم و سپس کلمات جانشین آن یعنی ضمایر مفعولی را در جمله مورد بررسی قرار می دهیم . ادامه مطلب را ببینید .



 



ادامه مطلب...

آشنایی با زمان گذشته ساده 

همانطوری که قبلاً گفته شد در حالت کلی زمان به سه دسته تقسیم می شود . گذشته ، حال و آینده . در درسهای قبل ساختار جملات انگلیسی را در زمان حال مورد بررسی قرار دادیم . اکنون در این درس نحوه ساختن جملات در زمان گذشته مورد بررسی قرار می دهیم . زمان گذشته خود نیز به چند قسمت تقسیم می شود که در این درس فقط گذشته ساده مورد بررسی قرار می گیرد . برای توضحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید .



ادامه مطلب...

معرفی  روشهای یادگیری زبان انگلیسی

شاید برای همه این اتفاق بیافتدکه در ادامه یادگیری زود ناامبد و دلسرد شوند .باید به شما عرض کنم که این قضیه طبیعی
 است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد . ولی شما نباید زود خسته شوید و دست از کار بکشید . با خواندن این موارد  شما می توانید از این پدیده رهایی یابید و یاد می گیریدکه چگونه انگیزه یادگیری را در خود افزایش دهید . ادامه مطلب را ببینید
 



ادامه مطلب...

معرفی و نحوه استفاده از  an  , a و  the در جمله

اکثر کسانی که در مراحل آموزش زبان قرا ر دارند با نحوه استفاده از این سه مورد مشکل دارند . علت آن این است که در بیان آنها در کتابهای مختلف توضیحات زیادی داده نمی شود و اکثراً در درک آن به مشکل بر می خورند . در این درس به معرفی این سه مورد و نکات مهم و جالب آنها می پردازیم  . بطوریکه پس از پایان آموزش دیگر مشکلی در درک مفهوم آنها نخواهید داشت . برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب...

آشنایی با مالکیت ، صفات ملکی و ضمایر ملکی

در این درس با مالکیت و نحوه ساختن جملات مرتبط با آن اشنا می شوید . مالکیت یعنی یک جاندار یا یک شیئ را در نظر بگیرید که چیزهایی متعلق به او باشد (مانند : ماشین من یا کتاب او ، دست او ) مالکیت در انگلیسی کاربرد فراوانی دارد. در این درس با انواع مالکیت و استفاده از صفات ملکی و ضمایر ملکی آشنا می شوید . برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید .



ادامه مطلب...